ENG | УКР |

Обмін досвідом

26 лютого 2016 року на економічному факультеті Білоцерківського національного аграрного університету відбулась зустріч із знаним в Україні вченим-економістом, доктором економічних наук, професором та директором навчально-наукового інституту економіки та бізнесу Білоцерківського національного аграрного університету Варченко Ольгою Миронівною, яка нещодавно повернулась із стажування за програмою обміну Faculty exchange program. В процесі розповіді, Ольга Миронівна поділилась своїми враженнями та здобутим досвідом під час проходження стажування. Саме тому, неодмінно важливим є висвітлення деталей даної програми обміну та її особливості. В сучасних реаліях розвитку досить актуальним стає питання підвищення професійної майстерності викладачів, ознайомлення з закордонним досвідом викладання у вищих навчальних закладах освіти а також поглиблення практичних навичок сфери надання освітянських послуг. Faculty exchange program – це програма обміну викладачами ,яка була започаткована у 1994 році. Ідеологічна ціль програми полягає в організації стажування для викладачів вищих навчальних закладів у вишах США для того, щоб розширити їх знання і здатність навчати сільськогосподарської економіки, маркетингу та агробізнесу в умовах ринкової економіки. Метою програми є сприяння розвитку раціональної сільськогосподарської політики та ефективного та конкурентоспроможного сільськогосподарського маркетингу і бізнес-систем. Програма обміну викладачами фокусується на поглибленні знань учасників, вдосконаленні їх професійної кваліфікації, що сприятиме підвищенню компетенції у викладанні навчальних дисциплін з сільськогосподарської економіки. Стажування проводиться щорічно Департаментом сільського господарства США. Цього року для участі у програмі на конкурсній основі було відібрано 6 викладачів аграрних ВНЗ з усієї України, серед яких була висунута Варченко Ольга Миронівна, яка проходила стажування за цією програмою у Колорадському державному університеті в м. Форт Колінз, штат Колорадо. Подальший розвиток і ефективне реформування економіки України нерозривно пов’язані із забезпеченням високого рівня науки і технологій. І саме тому великі надії необхідно покладати на залучення до наукової роботи студентської молоді, яка вже через кілька років стане головною рушійною силою розвитку суспільства.

Ольга Миронівна розповіла, що в Колорадському університеті проводиться представлення наукових розробок у вигляді так званого Graduate Student Showcase. У цьому році більше 300 аспірантів університету презентували результати своїх наукових пошуків. Сама процедура проведення дуже проста: всі відібрані та оцінені наукові дослідження представлені у день конференції на плакатах та дисплеї для публічного перегляду. Попередньо дослідження направляють до трьох незалежних експертів, які виставляють оцінки за такими критеріями: актуальність та перспективність; елементи новизни; завершеність; наукова обґрунтованість; унікальність. Ці оцінки експертів слугують основою для визначення переможців. Такий підхід дає змогу аспірантам та магістрантам перевірити результати наукової роботи на життєздатність у результаті публічного перегляду та офіційного суддівства. Такий захід дозволяє встановити зворотний зв’язок дослідника з іншими дослідниками та викладачами, що призводить до генерації інноваційних ідей і формування нових дослідницьких мереж. Збільшення числа професіоналів, які розуміють, як працює ринкова економіка, збільшення числа викладачів, які можуть вивчати і створювати навчальні матеріали з ринкової економіки, і збільшення числа осіб, які знають, як адаптуватися до ринкової економіки, має вирішальне значення для розробки і втілення розумної політики та подальшого розвитку конкурентоспроможної ринкової системи. Неабияким здивуванням став той факт, який зазначила Ольга Миронівна ,що стосувалось статистики, вона зазначила, що 13 % експортної виручки в країну надходить за рахунок надання послуг школи вищої освіти. Що відповідним чином підтверджує конкурентоспроможність такої системи освіти. Під час стажування, для даної групи викладачів висувались окремі вимоги, зокрема в розрізі дисциплін: 3 навчальні дисципліни були обов’язковими, з яких: сучасна політекономія, яка базувалася на теоріях економічного росту, теорія управління фінансовими активами та економетрика. Суттєвим враженням стала сучасна технічка підтримка освітянського процесу. Зокрема, Ольга Миронівна зазначила на досить ефективну роботу підрозділу, що розробляє методики викладання та забезпечує їхню технічну підтримку. По закінченню зустрічі, Ольга Миронівна наголосила на важливості пробуджувати та запалювати те полум’я, яке є в кожного з нас, і стимулювати себе діяти та розвиватись. Саме ми з Вами маємо формувати підгрунття для створення конкурентноспроможного продукту в усіх сферах, і зокрема в сфері освіти. Від усього колективу Білоцерківського національного аграрного університету висловлюємо подяку Ользі Миронівні за неабиякий вклад в розвиток університету та наданий засіб стимулу для кожного суб'єкта, який бере участь в розвитку освітньої системи. Притаманний їй талант дослідника, глибокі знання, здібність до наукового пошуку, невичерпну енергію та працелюбність, стали запорукою її успіху в аграрній економічній науці та на викладацькій ниві у вищій школі. І на останок, хочеться завершити словами відомого актора, який сказав дуже суттєві для сьогодення слова: Залізо ржавіє, не знаходячи собі застосування, стояча вода гниє або на холоді замерзає, а розум людини, не знаходячи собі застосування, марніє. Тому ставте собі питання кожного дня і починайте діяти: Що я можу зробити, аби стати краще? Яким чином я можу вплинути на свій розвиток? Що я можу зробити корисного? Краще йти вперед чи йти за течією?І якщо не зараз, то коли?

 

Сидорянська Тетяна Вадимівна, 4 курс, 4 група