Відкрита лекція – її мета, особливості, принципи оцінки

 

У нашому університеті існує традиція проведення відкритих лекцій та практичних занять. Особливістю відкритої лекції є те, що вона з одного боку є звичайною, черговою лекцією навчального процесу, яка націлена на студентів, а з іншого - є подією у професійній діяльності лектора та вимагає від нього спеціальної підготовки, щоб показати свою діяльність з кращого боку, продемонструвати колегам зразок педагогічної майстерності.

Мета відкритої лекції – контроль якості викладацької роботи лектора; обмін досвідом; дружня допомога колег лектору у розкритті недоліків його роботи та їх усунення; пошук можливостей вдосконалення учбового процесу. Відкриті лекції сприяють згуртуванню колективу кафедри, створенню концептуальної єдності науково-методичних підходів та дій щодо організації учбового процесу та вимог до студентів. Проте необхідно пам’ятати, що лекція читається не для колег, а для студентів, тому тут не доречна надмірна «показуха».

Доцент кафедри хімії Оксана Сергіївна Цехмістренко 27 лютого прочитала відкриту лекцію англійською мовою студентам ФВМ ступеневої підготовки. Здобувачі вищої освіти уважно слухали лектора, прагнули опанувати матеріал з обміну вуглеводів в організмі тварин, а також ще раз попрактикуватися у знаннях іноземної мови. Суттєво допомагало в освоєнні матеріалу наявність мультимедійної презентації.

По закінченню колеги на кафедрі обговорили лекцію. Науково-педагогічні працівники зазначали змістовність лекції (тема розкрита повністю), інформативність (у лекції міститься цікавий матеріал), зв'язок з практикою (показано практичне значення представленого матеріалу), логічність, вільне володіння матеріалом та англійською мовою (лектор не читає текст, а розмірковує, відповідає на питання), емоційність (відчуття зацікавленості лектора та його особиста думка), контакт з аудиторією, культура мови, доступність та темп викладення.

Доброзичливий характер обговорення лекції засвідчив здоровий психологічний клімат на кафедрі та факультетах, рівень кваліфікації та зацікавленість у вдосконаленні навчального процесу.

Всім викладачам, а особливо починаючим, необхідно частіше відвідувати лекції своїх колег, досвідчених науковців з метою підвищення свого професійного рівня.

 

Цехмістренко С.І., завідувач кафедри хімії, професор