ENG | УКР |

Увага практичному навчанню

 

Якщо науково-педагогічний працівник вищої школи має широкий науковий світогляд, чітко дотримується певних наукових принципів, здатний зацікавити студентів, розкрити наукове та практичне значення дисципліни, показати її завдання – процес формування майбутніх фахівців ветеринарної медицини відбувається саме на практичних заняттях. Студенти ФВМ, які вивчають дисципліну «Хірургічні хвороби дрібних домашніх тварин з анестезіологією і реаніматологією» завжди мають змогу отримати відповідні практичні навички.

    

Основних положень методики проведення практичних занять дотримуються всі хірурги, хоча кожен викладач може використовувати й власні розробки. Професор кафедри хірургії і хвороб дрібних домашніх тварин С.В. Рубленко проводить практичне заняття для студентів магістратури 2 року навчання на тему: «Моніторинг анестезованих тварин»  у наступній послідовності: вступне слово викладача, техніка безпеки, правила поведінки у виробничих приміщеннях, пояснення незрозумілих студентам питань щодо підготовки й проведення моніторингу стану анестезованої тварини, запланована практична частина, обговорення процесу моніторингу зі студентами та завершальне слово викладача.

Та ефективність і якість анестезіології тварин, як і хірургічного втручання загалом, залежить не лише від рівня теоретичної та практичної підготовки, а й від низки набутих суто людських позитивних моральних чеснот, без яких не може відбутися становлення лікаря ветеринарної медицини: чуйності, милосердя, готовності до самопожертви. Австрійський критик Стефан Цвейг писав: «Справжнє милосердя – це милосердя, що вимагає дій, а не сентиментів, воно знає чого хоче, і сповнене рішучості, страждання і співстраждання, воно здатне зробити все, що в людських силах». Саме це і є покликанням і святим обов’язком лікаря ветеринарної медицини.

 

Рубленко С.В., професор, кафедри хірургії і хвороб дрібних домашніх тварин