Метою науково-методичного семінару є формування у магістрантів компетентностей і навичок комунікацій, публічного обговорення результатів науково-дослідної роботи на різних етапах її виконання та надає можливість обґрунтувати вибір предметної області та теми кваліфікаційної роботи магістра.
Основні завдання науково-методичного семінару:
1. Ознайомлення магістрантів з актуальними науковими проблемами в рамках обраної ними програми;
2. Формування у здобувачів навичок науково-дослідницької роботи, її планування, проведення, формування наукових висновків;
3. Освоєння методів і принципів наукового дослідження на основі відкритої дискусії при обговорення теми магістерської роботи, об’єкту, предмету дослідження, попередньої гіпотези, мети та завдань досліджень;
4. Подання та публічне обговорення проміжних результатів наукових досліджень;
5. Підсумкова апробація результатів наукових досліджень магістрантів, що представляється у формі наукових доповідей;
6. Розвиток навичок групової роботи на основі включення магістрів у спільні дослідницькі завдання і проекти, що дозволяє ознайомитися із особливостями дослідницької діяльності;
7. Набуття здобувачами навичок академічної роботи, включаючи підготовку і проведення досліджень, написання наукових статей і тез;
8. Обговорення завершених дослідницьких робіт магістрів;
9. Посилення у здобувачів навичок роботи із науковою літературою, статистичними базами, написанням дослідницьких робіт та презентацій їх результатів на англійській мові.
Науково-методичний семінар є базовою формою науково-дослідної роботи магістрів та ставить основну мету освоєння всіх етапів дослідження, результатом якого є написання та успішний захист КРМ. Форми роботи семінару включають розгляд та обговорення тематики магістерських робіт, а також проведення їх попереднього захисту.
Семінар виконує як науково-навчальну, так й методичну функції: на ньому передбачаються виступи із доповідями і презентаціями запрошених експертів, наукових досліджень викладачів та магістрів.
Результати самостійної роботи здобувачів обговорюються, починаючи із попереднього етапу, на стадії вибору теми та формування гіпотез дослідження. Важливою є навчальна функція семінару – магістри мають можливість навчитися правильно оформляти свої роботи, презентації, робити доповіді, вести наукову дискусію, опонувати інші роботи.
При проведенні науково-методичного семінару використовуються активні, інтерактивні, проблемно-пошукові та репродуктивні методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності. Аудиторні заняття та самостійна робота організовується в форматі колективної дослідницької роботи із акцентом на взаємне навчання магістрів під керівництвом викладачів.