ENG | УКР |

207 "Водні біоресурси та аквакультура"

 

ОПП «Водні біоресурси та аквакультура»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Освітньо-професійна програма «Водні біоресурси та аквакультура» враховує вимоги Закону України «Про вищу освіту», Національної рамки кваліфікацій та Стандарту вищої освіти за спеціальністю 207 «Водні біоресурси та аквакультура» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, передбачає підготовку висококваліфікованих фахівців, здатних до розв’язання складних спеціалізованих задач та практичних проблем в галузі аквакультури, раціонального використання, охорони і відтворення водних біоресурсів з використанням теорій і методів біології та прикладних наук, які володіють достатніми компетентностями та практичними навичками до кар’єрного зростання та спроможні проявляти лідерські здібності, здатність до саморозвитку.

Студенти програми можуть самостійно сформувати свій освітній трек із орієнтацією на власні інтереси та перспективи подальшого працевлаштування у підприємствах та установах рибогосподарського спрямування та держструктурах.

 

Гарант освітньої програми: доктор ветеринарних наук, професор
 Гриневич Наталія Євгеніївна

 

Шановні абітурієнти, студенти!
Нашою метою є забезпечення максимального працевлаштування випускників програми, що досягається через створення та посилення конкурентних переваг освітньої програми та формування нових підходів, що передбачає:
  • систематичну роботу над підвищення фахового рівня викладачів ОП, які мають як академічний досвід, дослідження й експериментальні розробки в галузі рибництва та аквакультури. Практичний досвід сформовано на основі стажування у провідних зарубіжних університетах, підприємств різних форм власності, а  також через надання консалтингових послуг рибогосподарським підприємствам. Аналіз, організація та впровадження інвестиційних проектів у сфері аквакультури сприяє практичним аспектам діяльності викладачів, посиленню фахового рівня, які узгоджуються із стейкхолдерами;

  • надання можливостей вибору напряму підготовки залежно від інтересів студента. Так, вступивши на навчання за програмою, студенти можуть обрати вибіркові компоненти, які є доповненням до основного напряму: технології вирощування прісноводних об’єктів аквакультури в природних і штучних водойм.  Варто наголосити, що особливістю програми є те, що формуються знання та вміння із морської аквакультури, декоративного та холодноводного рибництва, сировинної бази галузі рибництва та технології переробки продукції рибництва забезпечуються на основі вибору вибіркових компонентів та круглих столів, що підтримують цю тематику;

  • унікальні можливості поглиблення знань та набуття практичних навичок через розробку проєкту, який передбачає залучення кожного студента. Цей вид роботи є предметом діяльності шляхом екологічного виховання населення, пропагування та популяризації аквакультури з метою збереження водних біоресурсів в Україні.

  • мотивації студента до вивчення іноземної мови. Ця програма є україномовною, але на практичних тренінгах, при підготовці матеріалів для участі в студентських конференціях, в рамках роботи наукового гуртка «Іхтіолог», при підготовці індивідуальних завдань за окремими дисциплінами програми, робиться акцент на доцільності використання матеріалів міжнародних організацій, наукових публікацій зарубіжних дослідників в галузі рибного господарства, і презентації їх англійською мовою;

  • гнучкість вибору освітніх компонентів (дисциплін). У програмі є обов'язкові курси, також додатково студенти можуть обрати курси за вибором, які орієнтовані на раціональне використання водного фонду для рибного господарства, рекреаційне рибальство, водна токсикологія, декоративна аквакультура тощо. Студент із великого переліку дисциплін формує свій індивідуальний план і навчається за ним;

  • організація виробничої практики в реальних умовах – повносистемні рибницькі ставові господарства, індустріальні акваферми, державні структури з охорони, використання і відтворення водних біоресурсів, регіональні управління водних ресурсів, фермерські господарства. Після завершення виробничої практики, студенти бакалаврату зазвичай знаходять своє перше місце працевлаштування;

  • стимулювання до прояву лідерських якостей, індивідуалізму, відстоювання власної точки зору забезпечується наступним: індивідуальні завдання за дисциплінами, звіти за практикою, перевіряються на плагіат, що зумовлено принциповою позицією адміністрації університету, екологічного факультету, кафедр іхтіології та зоології і кафедри аквакультури та прикладної гідробіології.

Основними пріоритетами розвитку
ОП «Водні біоресурси та аквакультура» є:
  • орієнтація на модернізацію програми. Всі ми нині перебуваємо в умовах цифровізації економіки, тому, передусім, постійно здійснюється оцінка якості програми – всі повинні бути впевненими у затребуваності випускників. Пріоритетом даної освітньої програми є вивчення основних принципів раціонального використання водних живих ресурсів континентальних водойм, збалансованого ведення господарської діяльності в галузі аквакультури і водних біоресурсів з урахуванням екологічної безпеки та ресурсоощадних технологій; особлива увага приділяється дослідженням хвороб риб, їх профілактики та лікування, за використання ресурсу «Лабораторії комплексних іхтіопатологічних досліджень» на базі кафедри іхтіології та зоології. Робота зі студентами в лабораторії сприятиме вивченню питань іхтіопатології, що є необхідною складовою знань фахівця з водних біоресурсів та аквакультури.

  • передбачення проєктної групи роботи студентів 3-х і 4-х курсів навчання, яким пропонуються проведення науково-практичних семінарів під керівництвом викладачів програми та практиків. Участь в проєктних семінарах є обов’язковою і передбачає групову роботу студентів за темами, які є актуальними та визначаються із представниками бюджетної установи «Методично-технологічний центр з аквакультури», Регіональних офісів водних ресурсів рік, Головних управлінь охорони водних біоресурсів тощо. Цей вид роботи студентів зорієнтований на формування навиків лідерства, роботи в групах, креативного мислення, вміння фахово презентувати одержані результати;

  • розвиток діяльності щодо залучення практиків до викладання практико орієнтованих дисциплін;

  • започаткування у ОП читання окремих тем англійською мовою за бажанням студентів;

  • розвиток так званих soft shills (м’які навички). Із цією метою, передбачається введення факультативної дисципліни «Управління кар’єрою» для студентів 3-4 курсів, яка буде сприяти розвитку навичок soft skills під час представлення презентацій, ведення ділових переговорів та інші.


Освітні програми

Навчальні плани

Робочі програми

Силабуси/Syllabus

Наші партнери

Практична підготовка

Акредитація

 

Другий (магістерський) рівень вищої освіти

Освітні програми

Навчальні плани

Робочі програми

Силабуси